Niezawodny sposób na pozbycie się zakwasów

Kategorie: 

Źródło: freeimages.com

Zespół opóźnionego bólu mięśniowego to nic innego jak zakwasy. Zazwyczaj pojawiają się one dzień po intensywnym treningu. Przyczyną zakwasów są mikrouszkodzenia mięśni zbyt mocno obciążonych podczas treningu. Istnieją jednak sposoby żeby z nimi walczyć.

 

Zakwasy są dokuczliwymi bólami mięśniowymi, które występują po treningu. Mniej więcej 12 godzin po wysiłku może się pojawić sztywność mięśni, ich tępy ból, a także nadwrażliwość na dotyk. Wbrew pozorom ból ten nie pojawia się z powodu podwyższonego stężenia kwasu mlekowego w mięśniach. Przyczyną są mikrouszkodzenia tkanki łącznej i włókien mięśniowych. Kwas mlekowy faktycznie zwiększa poziom w trakcie aktywności fizycznej ale powraca do normy około godziny po zakończeniu ćwiczeń.

Intensywny trening wymęcza nasz organizm, w związku z tym bardzo istotne jest wykonanie rozgrzewki przed, ćwiczeń rozciągających oraz cool down, czyli wychłodzenia organizmu po wysiłku. Odpowiednia rozgrzewka sprawia, że ścięgna oraz mięśnie stają się bardziej elastyczne.

 

Ćwiczenia rozciągające natomiast pomagają skurczonym mięśniom powrócić do ich pierwotnego kształtu. Przed intensywnym wysiłkiem, który obciąża nasz organizm dobrze jest poprawić ogólną kondycję. Najlepiej wybrać marszobieg, szybki spacer, pływanie czy też jazdę na rowerku stacjonarnym.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen