Jak utrzymać prawidłową wagę - kilka porad dla zabieganych.

Kategorie: 

www.sxc.hu

Ludzie będący pod wpływem stresu częściej od innych osób, z różnych powodów stają na wadze. Na szczęście jest coś, co można zrobić aby w tym samym czasie ograniczyć przyrost masy i zredukować poziom stresu.

 

Do najskuteczniejszych technik odstresowująco-odchudzających zalicza się techniki relaksacyjne. Dzięki ćwiczniom relaksacyjnym (joga, sztuki walki, śmiech, i in.) można ograniczyć szkody spowodowane przez długotrwały stres. Relaksacja organizmu zatrzymuje kaskadę zmian, które mogą wystąpić gdy jesteś zestresowana, w tym te zmiany, które przyczyniają się do powstania nadwagi.

 

Kiedy jesteś zestresowana często sięgasz po przegryzki, które są bogate w cukier, sól i tłuszcz. W takich chwilach najlepiej zrobisz sięgając po zdrowe, dietetyczne przekąski.

Marchewka- to są chrupiąca i zdrowa przekąska, w sam raz na cięzkie dni.

Nasiona słonecznika (niesolone lub mało solone) zawierają białko i składniki odżywcze, a przy tym są bardzo smaczne. Jeśli kupić nasiona w łupinach, zajmiesz czymś swoje ręce, a kiedy trzeba obrać każde z nich, nie zjesz ich zbyt wiele.

Zamiast gazowanych napojów, które są pełne pustych kalorii i cukru, otwórz butelkę gazowanej wody mineralnej.

Kiedy nie jesteś głodny, tylko masz silną potrzebę coś przekąsić - zacznij żuć gumę do żucia

Jedz w domu. Gotowanie w domu pomaga zaoszczędzić pieniądze i pomaga redukować poziom stresu. I jest to łatwiejsze i przyjemniejsze niż myślisz!

 

Częsciej sie ruszaj. Jeśli wiecznie brakuje ci czasu na pójście do siłowni, możesz wypróbować kilka prostych sposobów na zwiększenie codziennej aktywności ruchowej w swoim życiu. Zamiast korzystać windy, użyj schodów. Idź się przespacerować podczas swojej przerwy na lunch. Możesz także parkować samochód w znacznej odległości od miejsca do którego chcesz się udać, co zmusi cię do dłuższego spaceru zanim dojdziesz do celu. Ćwiczyć możesz także w domu, wykonując prace domowe, czy bawiąc się z dziećmi.

 

Wyłącz telewizor. Albo przynajmniej ogranicz jego oglądanie. Wieczorem siadasz przed ekranem, ponieważ jesteś zbyt zmęczony by robić cokolwiek innego, kilka godzin później zerkasz na zegaren i okazuje się, ze zmarnowałeś większość wieczoru i nic przy tym nie zyskałeś. Spróbuj zamiast tego włączyć łągodną muzykę. Istnieje spora szansa, ze nie spędzisz tyle czasu słuchając muzyki, ile by ci zajęło oglądanie programu za programem, a moze zakończysz wieczór robiąc coś kreatywnego, np. pisząc pamiętnik, dzwoniąć do przyjaciela lub spędzając czas ze swoim mężem i dziećmi. Następnym razem zanim siądziesz do telewizora pomyśl o tych wszystkich rzeczach do zrobienia, na które zawsze brakowało ci czasu. Jeśli są programy lub filmy, które koniecznie chcesz obejrzeć, nagraj je. Będziesz mogła obejrzeć je w dogodnym dla siebie terminie, przewijając reklamy. Po obejrzeniu programu zawsze wyłączaj telewizor.

 

Kiedy już wdrożysz kilka lub wszystkie z powyższych pomysłów w swoje życie, utrzymanie prawidłowej wagi powinno przestać być problemem. A co najważniejsze, zredukujesz poziom stresu i zadbasz o zdrowie.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen