Częste błędy podczas biegania

Kategorie: 

Źródło: freeimages.com

Bieganie wymaga od nas zaangażowania i odpowiedniej motywacji. Uprawiane regularnie ma drogocenny wpływ na nasze ciało i samopoczucie. Jest jednak jeden, konieczny warunek — trzeba to robić we właściwy sposób. Niekiedy niewielkie błędy mogą skutecznie zniweczyć efekty.

 

 

Prawidłowa technika biegania jest już połową sukcesu. Biegacze z ramionami na wysokości klatki piersiowej są dość częstym widokiem. Może się to wydawać bardzo wygodnym ułożeniem, jednak na pewno nie poprawia naszych efektów. Organizm jest wtedy zmuszany do cięższej pracy, przez co duże ilości energii są po prostu marnowane. A można by ją spożytkować w zupełnie inny sposób na przykład przebiegając dłuższy dystans. Dodatkowo kiedy ściskamy klatkę piersiową skutecznie utrudniamy sobie oddychanie.

Żeby nie utrudniać biegania najlepiej jest rozluźnić ramiona i starać się je utrzymywać dość nisko, tak by były ugięte pod kątem 90 stopni. Od czasu do czasu można wykonać ruch obrotowy, co pozwoli odrobinę odpocząć ramionom. Niezależnie od tego czy biegamy w pochmurny dzień czy też w cieniu, narażamy się na działanie promieniowania słonecznego. Dlatego też wychodząc z domu nie można zapomnieć o użyciu wodoodpornego preparatu chroniącego przed promieniowaniem UVA oraz UVB.

Odczuwanie bólu powinno być wyraźnym sygnałem, że w organizmie dzieje się coś, co wymaga naszej uwagi. Niektórzy te dolegliwości przypisują zmęczonym mięśniom i całkowicie je ignorują. Takie zachowanie jednak może prowadzić do bardzo poważnych problemów.

 

Jeśli pomimo wykonania odpowiednich ćwiczeń rozgrzewających ból nie mija, lub co gorsze jest obecny podczas chociażby zwykłego spaceru to najlepiej zrezygnować na kilka dni z treningów, ponieważ może to być oznaka przetrenowania. Jeśli po tym czasie nie mija najlepiej zwrócić się do lekarza.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen