Poznaj 14 sposób na to, by schudnąć bez diety oraz ćwiczeń

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

To, czy da się schudnąć bez diety oraz ćwiczeń od pokoleń budzi żywiołowe dyskusje. Choć istnieje cała rzesza ludzi, którzy informują wszem i wobec, że nie da się schudnąć bez wyrzeczeń, to wciąż nie brakuje osób, które poszukują rewolucyjnej, bezwysiłkowej metody odchudzającej. W rzeczywistości jednak istnieją możliwości zmniejszenia masy ciała na różne sposoby, choć każdy ma jakiś haczyk i z pewnością nie dopuszcza nieograniczonego spożywania niezdrowych przekąsek.

  1. Naucz się lepiej gotować

Lepsze umiejętności kulinarne mogą pomóc w utracie wagi. Ludzie, którzy mają większą wiedzę na temat gotowania różnych potraw, częściej spożywają różnorodne posiłki o wysokiej wartości odżywczej, w tym owoce oraz warzywa. Naukowcy coraz częściej łączą przyrost masy ciała ze słabymi umiejętnościami w gotowaniu.

  1. Jedz więcej białka

Białko stanowi zasadniczą część zdrowej diety – jest niezbędne do rozwoju organizmu oraz do zachowania wydajnego metabolizmu. Co więcej, białko może zwiększyć poczucie sytości po posiłku i tym samym opóźnić odczuwanie głodu.

  1. Jedz więcej błonnika

Podobnie jak białko, błonnik zwiększa poczucie sytości po posiłku, a dodatkowo spowalnia trawienie i zwiększa wchłanianie składników spożywczych ze spożywanych posiłków.

  1. Zażywaj probiotyki

Pożyteczne bakterie jelitowe mają bardzo ważny wpływ na zdrowie całego naszego organizmu. Badania dowiodły, że regularne zażywanie probiotyków może pomóc w zapobieganiu otyłości, a także w utracie masy ciała. Probiotyki możemy zażywać w postaci tabletek, ale znajdują się one także w jogurtach, kefirach oraz we wszelkiej maści kiszonkach.

  1. Śpij więcej

Odpoczynek w nocy jest niezbędny dla ogólnego stanu zdrowia i utrzymania zdrowej masy ciała. Słaby sen zakłóca działanie ważnych hormonów, także tych związanych z metabolizmem. Zaleca się sypianie przynajmniej 6 godzin dziennie.

  1. Zmniejsz swój stres

Przewlekły stres także może zaburzyć równowagę hormonalną w organizmie. Kiedy osoba jest zestresowana, jej ciało wytwarza hormony zwane glukokortykoidami, które mogą działać pobudzająco na apetyt, a to prowadzi do spożywania nadwyżki kalorycznej. Stres może także powodować chęć poprawienia sobie samopoczucia poprzez spożywanie niezdrowej żywności. Zamiast tego warto spróbować wykonywania ćwiczeń, zmniejszenia spożycia kofeiny, praktykowania medytacji, spędzania czasu na świeżym powietrzu czy jogi.

  1. Suplementuj witaminę D

Niektóre badania wskazują, że osoby z niedoborem witaminy D we krwi są bardziej narażone na otyłość i mają mniej energii do wykonywania aktywności fizycznej. W takim przypadku warto rozważyć suplementację, spędzać więcej czasu na słońcu, a także spożywać określone pokarmy, np. tłuste ryby, żółtka jaj, niektóre grzyby oraz wzbogaconą żywność.

  1. Jedz więcej mniejszych posiłków

Udowodniono naukowo, że rozbicie większych posiłków na więcej mniejszych porcji może pomóc w zgubieniu zbędnych kilogramów.

  1. Używaj mniejszych talerzy

Warto spróbować oszukać trochę swój mózg i zacząć jadać na mniejszych talerzach. Badania z 2017 roku dowiodły, że kontrola porcji spożywanych posiłków ma istotny wpływ na skuteczność odchudzania.

  1. Zrezygnuj ze słodkich napojów

Spożywanie słodkich napojów wiąże się z wyższym poziomem tłuszczu w naszym ciele. Tymczasem istnieje wiele alternatyw dla tych niezdrowych płynów. Spróbuj dodawać do wody świeżą miętę, imbir, owoce czy nawet ogórka. Woda zyska atrakcyjny smak, a będzie mieć nieporównywalnie mniej kalorii.

  1. Postaw na zdrowe przekąski

Według badań przeprowadzonych w 2016 roku prawie 1/3 dziennego spożycia kalorii może pochodzić z podjadania. W takim przypadku warto postawić na zdrowe przekąski, jak jogurty, suszone i świeże owoce, warzywa czy orzechy.

  1. Staraj się dłużej żuć

Żucie inicjuje proces trawienia w naszym układzie pokarmowym. Niektóre badania wykazały, że dokładne przeżuwanie sprawia, że zjadamy mniejsze porcje posiłków, a to przyczynia się do zmniejszonej ilości kalorii, która trafia do naszego żołądka.

  1. Delektuj się jedzeniem

Postaraj się skupić na przyjemności, którą odczuwasz podczas jedzenia. Uważne jedzenie może pomóc w zmniejszeniu łaknienia oraz zmniejszeniu objętości spożywanych porcji. W tym przypadku pomoże jedzenie bez towarzystwa dodatkowych rozrywek, jak telewizor, laptop czy książka. Najlepiej jeść przy stole, koncentrując się w całości na smaku posiłku.

  1. Postaw na rodzinne posiłki

Jedzenie w domu może pomóc zmniejszyć spożycie tłuszczu oraz cukru. Zwykle z rodziną jadamy zdrowiej, mając na uwadze zdrowie także naszych najbliższych.  

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)