Jak ułatwić sobie codzienne treningi – kilka praktycznych porad

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Regularne treningi mają zbawienny wpływ na nasz organizm – nie tylko zapewniamy dobrą formę i piękną sylwetkę naszemu ciału, ale i dbamy w ten sposób o całe nasze wnętrze, łącznie z samopoczuciem. Jednak często jest nam się ciężko zmobilizować do wysiłku fizycznego, a przez to tracimy systematyczność i rozleniwiamy się – jak tego uniknąć?

 

Sprawdzaj swoje postępy i osiągnięcia

Najlepszym motywatorem do pracy nad samym sobą może okazać się przekraczanie własnych możliwości, poprawianie osobistych rekordów i wypełnianie zakładanych celów. Aby jednak robić to rzetelnie i mieć pełen pogląd na przebieg codziennych treningów, warto zainwestować w urządzenie, które będzie za nas zliczało przebiegnięte kilometry, wykonane powtórzenia wybranych ćwiczeń i podliczy spalone kalorie. To wszystko wykona zegarek sportowy założony na nadgarstek w czasie wysiłku. Co więcej, wraz z nim jesteśmy w stanie planować przebieg każdego treningu, a także kontrolować nasze ciało – sprawdzać puls, ale i monitorować funkcje w czasie snu. Warto zaopatrzyć się w smartwatch, który będzie miał wodoszczelną obudowę – wtedy będziemy mogli korzystać z jego możliwości także na basenie!

Słuchaj muzyki do ćwiczeń

Czy wiesz, że jeśli nadasz wykonywanym ćwiczeniom rytm, będzie Ci je łatwiej wykonywać? To niejedyny powód, dla którego warto słuchać muzyki w czasie treningu! Dzięki temu odciągasz nieco myśli od wysiłku fizycznego, więc czas spędzony na powtórzeniach, bieganiu czy jeździe na rowerze szybciej Ci mija. Aby jednak słuchanie muzyki było możliwe przy zachowaniu nieskrępowanych ruchu ciała, koniecznie zaopatrz się w bezprzewodowe słuchawki. Zanim je kupisz, upewnij się, że dobrze leżą w uszach i nie wypadają przy gwałtownych ruchach. Na takim sprzęcie możesz słuchać nie tylko muzyki, ale i audiobooków!

Uprzyjemnij sobie trening

Przyjemny trening to nie tylko wysiłek! Jeśli w czasie godzin spędzonych na bieżni masz poczucie straconego czasu, zacznij nosić ze sobą tablet. Oglądaj filmy i seriale, a jednocześnie dbaj o swoje ciało. Jeśli trenujesz w domu, swobodnie włącz telewizję i zacznij codzienne rozciąganie, chodzenie na stepperze czy wykonywanie brzuszków. Zobaczysz, że jeśli w perspektywie treningu pojawi się jednocześnie jakaś przyjemność, o wiele chętniej zaczniesz uprawiać sport ze sporą systematycznością.

Dowiedz się więcej o własnym ciele

Dbanie o własne ciało to również utrzymanie go w odpowiednich ramach wagowych – nie powinno być ani za lekkie, ani za ciężkie, dlatego też tak ważne jest regularne ważenie się. Co więcej, obecnie można zaopatrzyć się w urządzenia, które nie tylko wskażą masę Twojego ciała, ale i przeanalizują jego skład – dowiesz się, czy masa mięśniowa i tkanka tłuszczowa są na odpowiednim poziomie, a jeśli nie, będziesz mógł od razu przedsięwziąć odpowiednie działania, aby przywrócić im równowagę. Takie urządzenie to niezbędnik każdej osoby będącej na diecie odchudzającej – jeśli będziesz miał kontrolę nad zmianami w ciele, łatwiej dopasujesz dalsze kroki do własnych potrzeb.

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)