Jak zachować zdrową skórę podczas zimy?

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Jak sprawić, żeby podczas zimy nasza skóra pozostała nawilżona i zdrowa? Czy wymaga to specjalnej diety i nawodnienia? A może ważniejsze są odpowiednio dostosowane kosmetyki? Jak się okazuje, warto przestrzegać kilku prostych rad, zalecanych przez dermatologów.

Naskórek jest najbardziej zewnętrzną warstwą naszej skóry, która pełni funkcję osłonną wobec skóry właściwej. Chociaż naskórek ma zaledwie 10-15 mikrometrów, odgrywa on ważną rolę w utrzymywaniu nawilżenia naszej skóry.

 

Czas zimy to prawdziwe wyzwanie dla naszej skóry. Na zewnątrz temperatura i wilgotność powietrza spadają, a w domu, ponieważ używamy grzejników, dodatkowo wysuszamy nasz naskórek. Wówczas możemy zacząć odczuwać swędzenie i nieprzyjemną chropowatość skóry.

 

  1. Stosuj kremy nawilżające

W tym momencie najważniejszą rzeczą, jaką możemy zrobić dla naszego naskórka, to jego zewnętrzne nawilżenie. Warto jednak wiedzieć, że nie każdy krem rozwiąże nasz problem, dlatego warto czytać składy stosowanych produktów. Najbardziej pożądanym składnikiem w kremie nawilżającym jest kwas mlekowy.

 

Kremy zawierające kwas mlekowy pozwalają zachować naszej skórze wilgoć. Także sfermentowane produkty mleczne, takie jogurt naturalny, zawierają w sobie wysoki poziom kwasu mlekowego. Jeśli nasza skóra jest już mocno popękana, możliwe że kontakt z kwasem mlekowym będzie skutkował szczypaniem, ale mimo wszystko jest to najbardziej skuteczne rozwiązanie.

 

W środkach do pielęgnacji naszej skóry z pewnością powinniśmy unikać alkoholu etylowego, który dodatkowo wysusza naszą skórę. Mimo to, składnik znajduje się w wielu kosmetykach do codziennego użytku, takich jak środki do demakijażu.

 

 

  1. Nie bierz gorących kąpieli

Oprócz zewnętrznego nawilżania skóry kremami, warto zadbać o codzienne rytuały, które także mają na nią wpływ. Na przykład odradza się branie gorących kąpieli – woda powinna być ciepła, ale bez przesady. W ten sposób dodatkowo uszkadzamy nasz naskórek.

 

Zaraz po kąpieli powinniśmy stosować kremy nawilżające. Na przesuszone łokcie, stopy oraz usta może pomóc wazelina. Bardzo tłusta maść pomoże nawilżyć miejsca, które nie są w stanie same produkować naturalnego sebum.

 

  1. Sprawdź wilgotność powietrza

W walce z przesuszoną skórą może pomóc także sprawdzenie wilgotności powietrza w pomieszczeniu, w którym na co dzień przebywamy. Jeśli jest ona zbyt niska, warto zainwestować w odpowiednie nawilżacze powietrza.

 

  1. Jedz zdrowo

Nasza skóra jest poniekąd odzwierciedleniem stosowanej przez nas diety. Dlatego warto zadbać o pełnowartościowy jadłospis, bogaty we wszystkie składniki odżywcze, minerały oraz witaminy. Szczególnie ważne są produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak łosoś i awokado.

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen