8 owoców, które mają najmniej cukru

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Wszystkie owoce zawierają cukier, ale warto pamiętać, że jego zawartość może się bardzo różnić. Gdy decydujemy się na ograniczenie cukru w naszej diecie bardzo często staramy się wyeliminować z jadłospisu napoje gazowane, czekoladę oraz różnego rodzaju słodycze. Jednak mimo wszystko lepiej nie rezygnować całkowicie ze spożywania owoców, ponieważ są one źródłem wielu ważnych dla naszego zdrowia składników odżywczych. W takiej sytuacji najlepiej sięgnąć po te owoce, które mają jak najmniej cukru – a wbrew pozorom jest ich sporo!

Truskawki

Te niezwykle aromatyczne owoce zawierają mnóstwo błonnika oraz witaminy C i jednocześnie bardzo mało cukru. W ośmiu średniej wielkości truskawkach znajduje się tylko 8 g cukru.

Brzoskwinie

Chociaż możemy delektować się ich słodkim, pysznym smakiem, to brzoskwinie także cieszą się reputacją owoców o niskiej zawartości cukru. W jednej średniej wielkości brzoskwini znajduje się tylko 13 g słodkiej substancji.

Jeżyny

Jeżyny to leśne, aromatyczne owoce, które, podobnie jak truskawki, zawierają bardzo mało cukru. W tym przypadku 100 g jeżyn odpowiada jedynie 4-5 g cukru i jednocześnie 5,3 g błonnika.

Cytryny i limonki

Tego rodzaju cytrusy może nie nadają się do spożycia w całości, ale są świetnym dodatkiem do wszelkiej maści napojów oraz deserów. Oprócz sporej dawki witaminy C, cytryny i limonki zawierają tylko 2 g cukru.

Melony

To popularna, letnia przekąska, ponieważ zawiera dużą ilość wody. Orzeźwiający deser w postaci kawałka melona to zaledwie 11 g cukru. Oprócz tego do organizmu dostarczamy także potas, witaminę C, a nawet żelazo.

Pomarańcze

Średniej wielkości pomarańcza zawiera około 14 g cukru, a także całą masę witaminy C!

Grejpfruty

Bardziej wytrawny kuzyn pomarańczy zawiera nieco mniej cukru – 11 g. 

Awokado

Choć awokado właściwie wcale nie jest słodkie, to w dalszym ciągu klasyfikuje się je jako owoc. Awokado nie posiadają cukru prawie wcale, mają za to sporą dawkę zdrowych kwasów tłuszczowych oraz błonnika.

Kiedy jeść owoce?

Owoce można z powodzeniem włączać do każdego posiłku. Dostarczamy w ten sposób niezbędne witaminy i minerały do naszego organizmu. Zaleca się spożywanie surowych, nieprzetworzonych owoców. Mają wtedy najwięcej składników odżywczych i najmniej cukru. Lepiej zrezygnować za to z picia soków – ze względu na ich skondensowaną formę, a co za tym idzie – ogromną dawkę słodkości.

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)