Które owoce mają najniższą zawartość cukru?

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Wszystkie owoce zawierają cukier, jednak jego ilość może się w nich znacznie różnić. Ludzie, którzy chcą ograniczyć spożycie cukru, często rezygnują z napojów gazowanych, czekolady, cukierków oraz innych słodyczy, jednak nie biorą pod uwagę owoców. Oczywiście jest to zdrowy i ważny składnik diety, jednak warto wiedzieć, że zawartość cukru w obrębie znanych nam owoców może być bardzo różna. TruskawkiTo wyjątkowe owoce, które zawierają bardzo dużo cennego błonnika i jednocześnie bardzo mało cukru. Truskawki są także doskonałym źródłem witaminy C.BrzoskwinieMimo słodkiego, aromatycznego smaku, średniej wielkości brzoskwinia zawiera jedynie 13 g cukru. To idealna alternatywa dla słodkiego podwieczorku.JeżynyPodobnie jak truskawki, jeżyny zawierają między 4 a 5 g cukru, 5,3 g błonnika oraz 1,39 g białka na 100 g owoców. Jeżyny to także doskonałe źródło przeciwutleniaczy, które walczą z naszymi stanami zapalnymi. Ciekawostka: jagody zawierają około 2 razy więcej cukru od jeżyn i truskawek.Cytryna i limonkaNiewiele osób jest w stanie zjeść cytrynę lub limonkę, jednak warto wiedzieć, że zawierają one poniżej 2 g cukru w całym owocu. Mają za to wysoką zawartość witaminy C i mogą być doskonałym dodatkiem do napojów oraz wielu potraw.  Melon miodowyKawałek aromatycznego owocu o przyjemnej konsystencji zawiera około 11 g cukru. Melon miodowy to także źródło potasu, witaminy C oraz żelaza.PomarańczeŚredniej wielkości pomarańcza ma około 14 g cukru. Ten kojarzący się ze świętami owoc jest również doskonałym źródłem błonnika oraz witaminy C.GrejpfrutPołowa średniej wielkości grejpfruta zawiera około 11 g cukru. Ten owoc jest popularnym składnikiem śniadania dla osób, które dbają o linię. AwokadoTen owoc prawie nie posiada cukru, dlatego też wiele osób klasyfikuje go jako warzywo. Awokado to przede wszystkim źródło zdrowych kwasów tłuszczowych oraz błonnika.Większość ludzi nie powinna eliminować owoców ze swojej diety, nawet jeśli chce ograniczyć spożycie cukru. Wskazane jest spożycie co najmniej 2,5 szklanki owoców i warzyw dziennie. Odradza się za to picie soków owocowych, nawet jeśli są w 100 % naturalne. Osoby chore na cukrzycę powinny skonsultować swoją dietę z lekarzem.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen