20 ćwiczeń, dzięki którym spalisz jak najwięcej kalorii w ciągu 1 godziny

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Jaki jest najlepszy sposób na spalenie kalorii? Oczywiście wysiłek fizyczny. Wiele osób, które decydują się na rozpoczęcie aktywnego trybu życia, zastanawia się nad tym, jakie ćwiczenia są najbardziej skuteczne w odchudzaniu? W tym artykule znajdzie się 20 przykładów aktywności fizycznych, które będą dawały jak najlepszy rezultat w spalaniu kalorii. Oczywiście dokładny wynik jest zależny od płci, wieku, wagi oraz wielu innych czynników. Należy także pamiętać, że zwiększona aktywność fizyczna wymaga bardziej treściwej diety.

20. Hatha yoga – 228 kcal/h

Mogłoby się wydawać, że tak relaksująca aktywność fizyczna, jak hatha yoga, nie jest zbyt efektywna w spalaniu tłuszczu, a jednak to bardzo mylne wrażenie. Podczas wykonywania hatha yogi mięśnie pracują wyjątkowo intensywnie, a to przekłada się na pożytkowanie energii przez organizm.

19. Spacer – 255 kcal/h

Każda godzina spędzona na spacerowaniu z prędkością 1 m/s spala około 255 kalorii.

18. Kręgle – 273 kcal/h

Kręgle, podobnie jak dwie inne aktywności – taniec towarzyski i Tai Chi, spalają 273 kalorie podczas godzinnej gry.

17. Pływanie kajakiem – 319 kcal/h

Każdy, kto był na spływie kajakowym, wie, że potrafi to być naprawdę duży wysiłek fizyczny. Równie imponujące są efekty w spalaniu kalorii!

16. Rekreacyjna jazda rowerem – 364 kcal/h

Jazda na rowerze z prędkością 4,5 m/s spala około 364 kalorii na godzinę. Podobne spalanie kalorii oferuje także gra w siatkówkę oraz oparta na ruchu power joga.

15. Gra w golfa – 391 kcal/h

Co ciekawe, godzina gry w golfa to aż 391 spalonych kalorii! Tyle samo, co jazda na nartach oraz energiczny spacer.

14. Łagodny aerobik – 455 kcal/h

Łagodny aerobik może pomóc spalić aż 455 kcal/h. To samo tyczy się umiarkowanego treningu na orbitreku, treningu siłowego, softballu oraz baseballu.

13. Wodny aerobik – 501 kcal/h

Wykonywanie ćwiczeń fizycznych w wodzie to dodatkowy wysiłek ze względu na opór wody. Możemy spalić aż 501 kalorii w ciągu godziny.

12. Pływanie – 528 kcal/h

Pływanie jest nie tylko odprężające, to także wyjątkowo intensywny wysiłek fizyczny, który dodatkowo nie obciąża naszych stawów.

11. Wspinaczka – 546 kcal/h

Wspinaczka to wyczerpujący wysiłek fizyczny, nic jednak dziwnego, skoro wymaga aż 546 kalorii podczas godziny jej uprawiania. Podobny efekt osiągniemy ćwicząc na ergometrze wioślarskim lub jeżdżąc na nartach wodnych.

10. Bieg narciarski – 619 kcal/h

Ten intensywny sport to prawdziwy pożeracz energii – spalamy aż 619 kalorii w ciągu godziny.

9. Wędrówka z plecakiem – 637 kcal/h

Kto by pomyślał, że pozornie tak łatwa czynność może mieć takie samo zapotrzebowanie na energię, co jazda na łyżwach lub gra w squasha.

8. Intensywny aerobik – 664 kcal/h

Nic dziwnego, że to tak popularny sposób na gubienie zbędnych kilogramów.

7. Jazda na rolkach – 683 kcal/h

Jazda na rolkach może być dobrym wariantem wysiłku fizycznego dla osób o dobrej koordynacji ruchowej. Znalezienie przyjemnej trasy do jazdy będzie dodatkowym atutem.

6. Gra w koszykówkę – 728 kcal/h

Ta rywalizująca gra spala tyle samo kalorii, co gra w football amerykański oraz gra w tenisa.

5. Bieganie z prędkością 2,2 m/s – 755 kcal/h

Tempo nie dla każdego, jednak trening czyni mistrza.

4. Bieganie po schodach – 819 kcal/h

Czas porzucić windę i skierować swoje kroki na schody.

3. Szybkie pływanie – 892 kcal/h

Jeden z najbardziej energożernych wysiłków fizycznych.

2. Trening taekwondo – 937 kcal/h

Trening sztuk walki przyda się każdemu, a jeśli można połączyć to ze spalaniem kalorii, to już kolejny plus.

1. Skakanie na skakance – 1074 kcal/h

Kolejny dowód na to, że nie potrzeba szczególnego sprzętu ani doświadczenia, aby wykonać intensywny trening. Skakanie na skakance spala aż 1074 kalorie w ciągu godziny! To tyle samo, co bieg z prędkością 3,6 m/s.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen