Częstsze kucanie może być kluczem do naszego zdrowia

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Od lat specjaliści od zdrowia informują o tym, że zbyt wiele czasu podczas dnia spędzamy w pozycji siedzącej i powinniśmy więcej stać. Teraz okazuje się jednak, że to nie wszystko, równie dobre dla naszej kondycji zdrowotnej jest kucanie – nawet przez 5 minut w ciągu każdego dnia.

Nie chodzi o przysiady wykonywane na siłowni, tylko właśnie o naturalną i coraz częściej zapominaną pozycję spoczynkową – kucnięcie. Po wynalezieniu krzeseł większość z nas gdy chce odpocząć, po prostu siada, a znacznie zdrowiej jest przykucnąć.

 

Dlaczego więc kucanie jest takie dobre dla naszego zdrowia? Po części sama zdolność do stabilnego kucnięcia świadczy o dobrej kondycji zdrowotnej – sprawności naszych mięśni, stawów, bioder oraz kręgosłupa. Badania przeprowadzone w 2014 roku wykazały nawet, że 80-latkowie którzy z łatwością wstają z pozycji kucającej posiadają niższe prawdopodobieństwo śmierci w ciągu najbliższych 6 lat.

 

Specjaliści informują jednak, że nie powinniśmy rezygnować ze stania i chodzenia na rzecz kucania. Raczej chodzi o to, aby jeszcze bardziej ograniczyć czas poświęcany na siedzenie. Kucanie powinno być także stopniowo trenowane – początkowo od 30 sekund co pół godziny.

Dzięki możliwie jak największemu wyeliminowaniu czasu spędzanego w pozycji siedzącej będziemy mieć lepszą sprawność fizyczną, a także mniejsze ryzyko insulinooporności, nadwagi oraz chorób serca. 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)