Ujawniono sekret idealnego snu

Kategorie: 

http://pl.123rf.com

Człowiek, zaraz po urodzeniu, przesypia prawie całą dobę, z krótkimi przerwami na posiłek. Laboratoryjne szczury umierają po 10 dniach bezsenności. Bez wątpienia, sen jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. Co jednak zrobić, gdy zegar wybija kolejne godziny, a my kręcimy się w łóżku i nie mozemy zasnąć? 

 

 

 

Gdy mamy problemy z zaśnięciem raz, czy dwa to nie problem. Jednak utrzymywanie się tych problemów przez dłuższy czas, może spowodować poważne problemy z naszą odpornością, pamięcią, czy nastrojem.

Brytyjscy naukowcy opracowali wytyczne (BED - z ang. łóżko), które pozwalają po jednym tygodniu ich stosowania - spać jak dziecko. Oparto je na badaniach klinicznych, w których zidentyfikowano czynniki behawioralne, środowiskowe i żywieniowe, które mają wpływ na jakość snu.

Lista kontrolna, na której oparto zasady BED (Behavioral, Environmental, Dietary), ma na celu podpowiedzieć osobom, które mają powtarzające się problemy ze snem, jak wdrożyć w życie udowodnione sposoby na dobry sen. Aby osiagnąć sukces, należy:

 

- Zredukować hałas i wyłączyć wszystkie światła

- Utrzymywać temperaturę powietrza w sypialni na poziomie 21stC

- Ćwiczyć w ciągu dnia

- Unikać spożywania protein 3 godziny przed snem

- Ograniczyć spożywanie alkoholu i kofeiny

- Zwiększyć spożycie węglowodanów przed snem (np. zjeść chleb lub płatki na kolację)

 

Powszechnie stosowane na bezsenność środki nasenne mają duże skutki uboczne, które niejenokrotnie przewyższają potencjalne korzyści. Może więc lepiej wytrenować mózg podanymi powyżej naturalnymi sposobami, aby nauczył sie lepiej spać.

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen

Komentarze

Portret użytkownika martinez

Niesamowite!!! ciekawe ile

Niesamowite!!! ciekawe ile oni wydali pieniedzy na to zeby to ustalic?   tak oczywiste rzeczy jak alkohol czy kofeina czy papierosy powoduja zaburzenia snu... pytam ile trzeba był ludzi zatrudnic i ile wydac pieniedzy aby to ustalic....? absurd!