Regularne jedzenie słodyczy wcale nie powoduje nadmiernego tycia, ani nie jest przyczyną chorób serca

Kategorie: 

www.sxc.hu

Jedzenie niewielkiej ilosci ulubionych słodyczy wcale nie prowadzi do otyłości ani chorób serca, jak donoszą amerykańscy naukowcy. Badania na ponad 5000 Amerykanach nie wykazały żadnych powiązań pomiędzy słabym zdrowiem, a regularnym jedzeniem słodyczy.

 

 

Dane do analizy pobrano z ankiet przeprowadzonych na pacjentach w wieku powyżej 19 roku życia, w latach 2003-2006. Prawie wszyscy uczestnicy badania (96%) zgłosili, że jedzą słodycze, ale częstotliwości i ilość spożywanych słodkich przysmaków była u nich różna.

 

U osób, które spożywały słodycze każdego dnia, prawdopodobieństwo wystąpienia nadwagi lub zwiększonego ryzyka chorób układu krążenia, było takie samo jak u tych, którzy spożywali słodycze raz na tydzień lub rzadziej. Nie znaleziono również zależności pomiędzy częstotliwościa jedzenia słodyczy, a BMI, czy ryzykiem wystąpienia chorób układu krążenia. Okazało się, że częstotliwośc jedzenia nie ma żadnego wpływu na czynniki ryzyka chorób układu krążenia, w tym na ciśnienie krwi, poziom dobrego i złego cholesterolu, czy insulinooporność.

 

Według naukowców, przeciętna ilość słodyczy spożywanych przez dorosłą osobę w ciagu dnia wynosi 44 kcal, co stanowi zaledwie 2% całkowitej ilości kalorii spożytych w ciagu dnia. Największą ilość cukru (ok. 60% całkowitego dziennego spożycia) do swojego organizmu wprowadzamy dzięki gazowanym napojom, słodzonym sokom owocowym i zbożowym płatkom śniadaniowym. Dodatkowo, tłuszcz spożyty w słodyczach stanowi zaledwie 3,1% całkowitego dziennego spożycia tłuszczu.

 

Jednak nie należy traktować wyników badań jako pretekstu do obżerania się słodyczami - kontrola ich spożywania jest nadal wskazana. Wiedza, jaka powinna płynąć z wyników badań, to fakt, że można bez wyrzutów sumienia włączyć ulubione przekąski do diety, traktując je jako element zdrowego i szczęśliwego życia. Niewielka ilość słodyczy, wprowadzona do codziennej diety, może mieć pozytywny wpływ na nasz nastrój i nastawienie do życia, a tylko w niewielkim stopniu może wpłynąć na masę ciała i stan zdrowia.

 

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen

Komentarze