Kazeina – czy warto po nią sięgnąć?

Kategorie: 

Źródło: Internet

Gdy zależy nam na budowaniu masy mięśniowej, to niewątpliwie powinniśmy zadbać o odpowiednią dietę, powinniśmy zadbać o odpowiedni plan treningowy. To jednakże jeszcze nie wszystko, co może nam pomóc i po co warto sięgnąć. Jak najbardziej warto postawić na dobre odżywki białkowe, a wśród nich na szczególne nasze zainteresowanie na pewno zasługuje białko serwatkowe oraz białko kazeinowe. W tym miejscu będziemy chcieli nieco więcej uwagi poświęcić białku kazeinowemu. Zasadniczo różni się ono od białka serwatkowego, ale oba rodzaje są bardzo przydatne.

 

Czym jest kazeina?

Białko kazeina, czyli inaczej mówiąc kazeina to jedno z podstawowych białek, które możemy znaleźć w mleku. Można powiedzieć, że kazeina w mleku to podstawa, ponieważ aż około 80% wszystkich białek zawartych w tym produkcie, to właśnie kazeina. Wartym odnotowania faktem jest to, że nie zawiera ona w sobie ani grama laktozy, a tym samym jest ona całkowicie bezpieczna dla osób cierpiących na nietolerancję owej laktozy. Do jednych z bardziej istotnych cech białka kazeinowego należy to, że nie jest ono rozpuszczalne w środowisku kwaśnym. Tym samym jak najbardziej można uznać, że jest to produkt doskonały w momencie, gdy potrzebujemy białka, które będzie wchłaniane w dłuższym czasie. Dobrym przykładem jest noc, jest sen, podczas którego białko kazeinowe powoli jest uwalniane i tym samym zapobiegamy zjawisku katabolizmu tkanki mięśniowej.

 

Wady i zalety stosowania kazeiny

Białko kazeinowe posiada zarówno dobre jak i te złe strony. Kazeina micelarna to doskonałe białko na noc, aczkolwiek jednocześnie nie oznacza to wcale, że może być ono stosowane w każdej sytuacji. Tutaj możemy mówić zarówno o pewnych wskazaniach jak i przeciwwskazaniach do stosowania owego białka kazeinowego. Co można zaliczyć do zalet stosowania białka kazeinowego? Jak najbardziej możemy tutaj wskazać na:

- wsparcie syntezy białek mięśniowych

- wsparcie utraty tkanki tłuszczowej oraz stanu kości poprzez zawartość wapnia

- wydłużenie działania antykatabolicznego

Możemy mówić o wielu zaletach stosowania białka kazeinowego, ale jednocześnie też możemy mówić o kilku wadach tejże odżywki dla osób trenujących. Wady tejże substancji raczej dotyczą pojedynczych osób, których dotyka takie zjawisko jak nietolerancja kazeiny. Jest to zjawisko rzadkie, aczkolwiek możemy się z nim zetknąć. Zasadniczo jest to jedyna znana nam wada białka kazeinowego, a więc tym samym możemy śmiało powiedzieć, że jest to bardzo bezpieczna odżywka sportowa, po którą z powodzeniem może sięgnąć każdy, komu zależy na określonych efektach treningowych.

 

Na naszym rynku mamy do czynienia z wieloma bardzo różnymi odżywkami białkowymi. Białko kazeinowe to jedna z tych bardziej cenionych, podobnie jak białko serwatkowe. Te dwa rodzaje suplementów ze sobą nie rywalizują, ponieważ mają nieco inne działanie. Kazeina gdzie występuje? Tutaj źródłem jest mleko, a więc tym samym jest to suplement diety bardzo powszechnie dostępny. Warto go jednakże zakupić w jakimś wiarygodnym miejscu.

 

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen